Samen veilig sportief

SVI Volleybal hecht veel waarde aan de naleving van algemene normen en waarden.
SVI Volleybal staat voor sportiviteit en respect. Wij verwachten dat iedereen zich aan deze gedragsregels houdt. Daarom is de gedragscode SVI Volleybal in het leven geroepen.

De gedragscode is gericht op het bevorderen van sportiviteit en respect in de sport. Dit gaat verder dan alleen datgene wat tijdens wedstrijdsituaties in het veld gebeurt. Ook de wijze waarop er met medespelers wordt omgegaan, de tegenstanders worden ontvangen, de toeschouwers aanmoedigen en het taalgebruik in de club, valt onder de aandacht van sportiviteit en respect.

Iedereen in de sport is persoonlijk verantwoordelijk voor sportief gedrag en mag daar ook op aangesproken worden, maar ook als groep en/of vereniging hebben we een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Zo kunnen we als vereniging de voorwaarden scheppen waarin het voor iedereen gemakkelijker wordt om aan persoonlijk sportief gedrag te werken. SVI Volleybal zal dus sporters stimuleren zich aan de spelregels te houden.

Gedragscode
Door in deze gedragscode vast te leggen en duidelijk te maken welke normen (regels) er gelden, wordt meteen duidelijk dat bepaald gedrag gewenst of niet gewenst is. Iedereen wordt bij aanvang van het lidmaatschap van SVI Volleybal op de hoogte gesteld van deze gedragscodes en ondertekent deze, zodat er naar kan worden verwezen en iedereen erop kan worden aangesproken.

Algemene gedragsregels

• Respecteer de regels van je sport
  • Respecteer de mede- en tegenstander binnen je sport
  • Behandel alle deelnemers in je sport gelijkwaardig
  • Gebruik geen (fysiek-, mentaal- en verbaal) geweld bij sport
  • Samen staan voor een faire sport

Hier vind je de complete gedragscode van SVI.

Vertrouwenscontactpersoon

Heb jij binnen de vereniging te maken (gehad) met ongewenst gedrag, zoals (seksuele) intimidatie, agressie, discriminatie en/of geweld? Dan kan dit een grote invloed op jou hebben. Je kunt het probleem aan een teamgenoot, coach of het bestuur voorleggen, maar wanneer dit niet kan in jouw geval, staan wij als vertrouwenscontactpersonen voor jou klaar. Als vertrouwenscontactpersonen hebben wij een neutrale positie binnen de vereniging, zo zijn wij geen deel van het bestuur. Wij luisteren naar jou en proberen jou te helpen bij het vinden van een oplossing.
Je kunt ons per mail bereiken: vertrouwenspersoon@svivolleybal.nl. Doe jij jouw verhaal liever niet per mail? Stuur ons dan een belverzoek met jouw telefoonnummer. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met jou op.